Pacte de Ciutat
Per fer front a les conseqüències de la crisi del coronavirus
Torna a la pàgina de procés
Fases del procés
-
118/05/2020 - 09/07/2020
Informació
Informació inicial
- El Ple Municipal, en sessió plenària celebrada el 14 de maig de 2020, acorda per unanimitat posar en marxa un Pacte de Ciutat per fer front a les conseqüències socials i econòmiques de la COVID-19.
- La comissió d'impuls del Pacte de Ciutat promou l'elaboració participativa del Pacte: participen representants dels diferents agents polítics, socials i econòmics de la ciutat i es decideix que ho facin a través del Decidim i reunions virtuals.
- La comissió d'impuls contacta amb els diferents agents, es reuneixen les entitats i es designen els i les seves representants mitjançant un sistema de selecció per consens i/o votació.
- En data 22 de maig de 2020 es convoca la primera sessió Plenària i es formalitza i es constitueix la Mesa.
- En data 29 de maig de 2020 es celebra la primera sessió Plenària per presentar el Pacte, la metodologia i l'estructura de treball per comissions (3 comissions).
- Es presenta el document base sobre el qual treballaran les comissions.
- Les sessions plenàries es retransmetran en directe per garantir la transparència.
Informació sobre les fases de treball del Pacte
- Els i les representants de cada comissió de treball presenten propostes en el seu espai al Decidim.
- Els i les tècniques de referència de cada comissió analitzen tècnicament les propostes i fan retorn a les comissions.
- S'escullen les propostes que més consens han rebut i s'eleven al Plenari.
- El Plenari delibera en sessió virtual sobre les propostes de les comissions.
- S'elabora una proposta de redactat amb les propostes que han fet les comissions i que el Plenari ha decidit incorporar.
- S'adjunta documentació.
- Tota la informació es pot consultar a l'espai de treball del Pacte al Decidim. Aquest espai és transparent però d'ús restringit per als representants de la Mesa de Pacte i les comissions de treball.
-
209/07/2020 - 15/07/2020
Presentació d'aportacions
Aportació de propostes per part de la ciutadania d'acord amb a la proposta de redactat provisional.
Quantes aportacions es poden presentar?
Es pot presentar un nombre il·limitat d'aportacions
En funció de què es presenten les aportacions?
- Les propostes es presenten en funció del redactat provisional elaborat per les comissions del Pacte de Ciutat.
- La ciutadania pot fer aportacions directament sobre el redactat de mesures que les comissions han elaborat per fer front als efectes socials i econòmics provocats per la crisis del coronavirus. Concretament, s'han de fer aportacions en els àmbits de:
- - Revitalització econòmica
- - Drets bàsics i ciutadania
- - Nous usos de l'espai públic i els equipaments
Com es presenten les aportacions?
Pots fer les aportacions (comentaris i/o esmenes) a través del text participatiu de cada àmbit: comenta directament sobre el redactat que han elaborat les comissions del Pacte de Ciutat.
Quin és el període de presentació?
Es podran presentar aportacions fins el de juliol.
Qui valora les aportacions?
Els tècnics i tècniques de referència de cada comissió.
Quins criteris hi ha per valorar les aportacions?
- No formen part de l'objecte de participació pel qual té lloc aquest procés.
- Suposen incompliment de la normativa municipal i/o autonòmica o estatal.
- No són de l'àmbit competencial municipal o es troba fora de l'àmbit d'estudi.
- L'aportació es contempla en altres actuacions previstes.
-
315/07/2020 - 24/07/2020
Valoració de propostes
Aquesta fase és de treball intern. S'analitzen les propostes tècnicament i s'eleven al Plenari de la Mesa del Pacte.
-
424/07/2020 - 21/12/2021
Retorn a la ciutadania i seguiment
- Publicació del redactat final amb la incorporació de les propostes que s'hagin considerat viables i s'hagin consensuat col·lectivament.
- Creació de la Comissió de Seguiment del Pacte, que vetllarà pel compliment dels objectius i actuacions estipulades.
- Habilitació de l'espai de retiment de comptes al web municipal: la ciutadania pot consultar i fer seguiment del grau d'assoliment de les actuacions previstes.